LASTEN OSTEOPATIA

0-12v

Osteopatia sopii kaikenikäisille lapsille. Osteopaatin vastaanotolle voi tulla aivan vauvan syntymästä lähtien. Vauva on hyvä tuoda osteopaatille varsinkin, jos synnytys on ollut haastava tai erityisen pitkä. Vauvalle jää usein jännitteitä kehoon synnytyksestä tai kohdunaikaisista vaiheista. Nämä jännitteet ilmenevät vauvalla esimerkiksi kehon toispuoleisina kireyksinä, pään kääntämisen vaikeutena, vatsavaivoina, itkuisuutena, tyytymättömyytenä, levottomuutena tai uniongelmina. Osteopatiasta voi saada apua myös vauvan imetyshaasteiden kanssa, sekä kireän kieli- tai huulijänteen hoidossa.

Taaperot ja leikki-ikäiset lapset kaatuilevat ja kolhivat itseään paljon. Lasten keho on hyvin pehmeä ja mukautuva, siksi kolhuista seuraavat oireilut voivat alkaa ilmenemään vasta hyvinkin pitkän ajan kuluttua. Lapsi on hyvä tuoda osteopaatin vastaanotolle, jos on tapahtunut jokin isompi kolhu tai kaatuminen. Tuomalla lapsi kolhujen jälkeen osteopaattiseen hoitoon, voidaan osteopatialla ennaltaehkäistä lapsen kolhuista seuraavia mahdollisia myöhempiä oireiluja. Osteopatiasta voi saada apua myös leikki-ikäisen kasvukivuissa, korvatulehduskierteissä ja toiminnallisessa ummetuksessa, sekä yö- ja päiväkastelussa.

Urheileva lapsi hyötyy osteopatiasta monin tavoin. Urheileva lapsi voi saada osteopatiasta apua esimerkiksi urheilun tuomiin jännitteisiin kehossa. Osteopatia nopeuttaa myös parantumista urheillessa tapahtuneista loukkaantumisista.

Lasten osteopaattinen hoitaminen on hyvin hellävaraista ja hoito tapahtuu aina lapsen tai vauvan ehdoilla. Vastaanottokäynneillä on varattu aikaa vauvan imetykselle ja vaipanvaihdoille. Leikki-ikäisen lapsen osteopaattinen hoito voi tapahtua esimerkiksi lapsen leikkiessä, lukiessa, tai istuessa sylissä. Varsinkin pienen lapsen hoidossa vanhempi on aina mukana hoitohuoneessa.

Hoitoon tullessa lapsen ei tarvitse oirehtia. Hoidoilla tuetaan lapsen kehitystä ja terveyttä, sekä ennaltaehkäistään erilaisten jännitystilojen syntymistä.

Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä enemmän hoitoon tulemisen syyt muistuttavat aikuisten syitä tulla hoitoon ja hoitoon tarvittava aika myös pitenee iän myötä. Tämän vuoksi yli 12-vuotiaan hoitoon kannattaa varata osteopatian peruskäynti.

TAVALLISIA SYITÄ TUODA LAPSI OSTEOPAATILLE:

kata-9962.jpg

VAUVAT JA TAAPEROT

- Refluksi
- Vatsavaivat, kuten vatsakipu ja ummetus.
- Itkuisuus
- Levottomuus