RASKAUSAJAN OSTEOPATIA

Raskauden aikana naisen keho käy läpi suuria muutoksia. Raskauden aikana kehon painopiste ja rangan kaarteet muuttuvat mahan kasvaessa. Nämä luovat jännitteitä kehoon ja keho joutuu suurelle rasitukselle. Kasvava maha vaikuttaa myös kehon nestekiertoihin ja hermostoon. Raskaudenaikaiset hormonimuutokset saavat aikaan nivelten löystymistä ja kudosten pehmenemistä. Näistä kaikista kehon muutoksista seuraa usein erilaisia oireita, kuten turvotusta, alaselkäkipua, liitoskipuja, päänsärkyä, närästystä tai rannekipua.

Osteopatialla pystytään hoitamaan raskaana olevaa läpi raskauden. Osteopatia auttaa kehoa sopeutumaan raskauden aikaisiin fyysisiin muutoksiin ja helpottamaan muutoksista seurannutta oireilua. Osteopatialla voidaan myös valmistaa kehoa synnyttämistä varten.

Raskauden aikana osteopatiassa hoidetaan pehmeillä ja hellävaraisilla tekniikoilla. Hoidossa otetaan huomioon raskauden eri vaiheet ja vaiheisiin liittyvät erityispiirteet. Hoito tapahtuu raskaana oleville mukavissa asennoissa, kuten esimerkiksi istuen tai kylkimakuulla, jos selällään olo tuntuu epämukavalta raskaana olevalle.

Osteopaattinen hoito nopeuttaa myös synnytyksestä palautumista, sekä tukee imetyksen onnistumista.

Osteopatiasta voi myös olla apua, kun suunnittelee raskautumista. Osteopatialla voidaan rentouttaa lantion, selkärangan ja lantion elimien ympäröiviä kireyksiä, joiden hoito saattaa edesauttaa raskautumista.

YLEISIÄ SYITÄ TULLA OSTEOPAATILLE RASKAUDEN AIKANA:

kata-9111.jpg

- Selkäkivut